Mag ik aan jullie voorstellen….
Afgelopen vrijdagavond hebben Jeroen Thoms, Natalie Salek en ik samengezeten om het conceptplan voor All Shook Up te bespreken. We bespreken dan onze visie op het verhaal, wat volgens ons de boodschap is en wat wij belangrijke kernwoorden vinden die All Shook Up beschrijven.
Wat we ook hebben besproken zijn de vragen: willen we weer met een dansteam werken en hoe gaan we om met eventuele dubbels? Dit en meer vragen, zijn zo van die dilemma’s die de revue passeren.
Mag ik aan jullie voorstellen…
NATALIE SALEK
Jullie kennen haar al van Shrek de Musical. In het laatste staartje van het repetitieproces sloot ze bij ons aan. Ze is zo ontzettend fijn om mee samen te werken. Emily White vertrok na haar afstuderen en had Natalie voorgedragen bij mij. Ze gaf aan dat ze ervan overtuigd was dat Natalie bij mij zou passen. En ik snap helemaal waarom. Natalie is echt heel lief, rustig en prettig in de omgang, maar ze weet absoluut wat ze wil en hoe ze dat over moet brengen aan de cast. Ze is afgestudeerd aan het Fontys muziektheater met een Master en is zelf ook enorm getalenteerd. Ze gaat bij IPA weer de regie doen en vocal-coaching.
JEROEN THOMS
Jee, het is alweer jaaaaren geleden dat Jeroen binnen kwam bij IPA. Hij kreeg meteen een hoofdrol in Grand Hotel, daarna in Cabaret. Vervolgens regisseerden we samen Hairspray en deed hij de choreografie van de blanke cast en ik die van de donkere cast. Op het laatste moment nam hij de rol van de moeder van Tracey over. Wat hij met verve deed. Het jaar daarop was hij choreograaf van Legally Blonde. Na drie jaren rust, deed hij auditie voor Shrek en ook dat deed hij voltreffelijk. Om nu samen met Natalie en mij samen te werken in het Artistieke Team van All Shook Up. Ik vind het
echt geweldig! Jeroen heeft naast een bak aan ervaring en talent de MusicAll Factory afgerond. Hij gaat zich voornamelijk met de choreografie bezighouden.
MATHIEU SMIT
Hij is een oude rot in het vak. Net als ik, hahaha. Ook Mathieu is al jaaaarenlang bij IPA aangesloten. Hij kwam vrij onverwachts en laat binnen bij Legally Blonde. Daar kon hij niets aan doen hoor. Degene voor hem ging plots weg. Binnen no-time moest hij de muzikanten begeleiden, de koortjes fatsoenlijk aan de cast aanleren en zelf een weg vinden binnen onze organisatie. Maar dat ging zo goed, dat we inmiddels al lange tijd samenwerken. Ik hoef niet te vertellen dat hij na het conservatorium nog vele bijscholingen heeft gevolgd. Hij is onze muzikale leider en verzorgt al het koorwerk.
KARLIJN DIJKSTRA
Ze doet zelf altijd lekker mee in de productie(s), maar sinds Shrek is ze ook de Dance Captain. Wat inhoudt dat ze, zeker richting de voorstellingen van All Shook Up, mee helpt met het cleanen van de dansen en hier en daar ensemble helpt bij de dansen die Jeroen heeft voorbereidt. Dat ze dat super goed doet, heeft ze enorm bewezen tijdens de repetities van Shrek. Daarnaast is ze zelf echt een geweldige danseres.
IRIS PORTIER
It’s me. Ik ben de oprichter van Iris Performing Arts en directeur van Stichting IPA Producties. Ik heb inmiddels 35+ jaar ervaring en heb zowel de Artistieke als Zakelijke leiding. Ik ben nog steeds niet uitgekeken op het coachen en begeleiden van de cast. Dat doe ik nog steeds met evenveel passie als aan het begin van mijn carrière. Het is zelfs nog meer gegroeid. In het begin was ik vooral ook zelf lekker bezig met zingen, dansen en acteren. Maar tegenwoordig ligt mijn focus vooral op het verbinden en ondersteunen van de leden en alle medewerkers. Ik word er heel blij van als ik andere mensen zie ‘groeien’. Daar groei ik zelf ook van.
17 EN 18 september 2022
Wij verheugen ons enorm op de AUDITIES. Je ziet ons in de jury en/of als coaches tijdens de workshops die in de ochtend worden gegeven. We zijn er om je te helpen en niet alleen om te beoordelen. Dus mocht je het heel spannend vinden en een enorme drempel over moeten; weet dat we je met open armen ontvangen.