Nieuwsbrief 20 juli 2011

Iris Performing Arts

Zingen, Dansen, Choreografie, Acteren, Spel, Musical, Theater, Presentatie, Podium, Auditie, Schrijven, Creativiteit, Ontwikkeling, Groei, Samen, Zijn, Fun, PASSIE!
Iris Performing Arts

Vergeet niet om kaartjes te reserveren

‘Musical Revue’ is een voorstelling om nooit meer te vergeten. Het beloofd een verrassende mix van liedjes te worden waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. Je kijkt weliswaar naar een amateurvoorstelling, maar het niveau van de solisten is hoog. Er is hard gewerkt en dat verdient een applaus. Komt u de cast van ‘Musical Revue’ dat applaus brengen?

Musical Revue

Alles staat op dit moment in het teken van ‘Musical Revue’. Er wordt hard gewerkt aan de laatste danspassen, alle teksten worden ingestudeerd en waar moet men welke kleding aan?  Achter de schermen worden lichtplannen, geluid en beeldmateriaal afgerond en laatste gesprekken gevoerd. Nog maar twee weken te gaan.  Wij hebben er zoveel zin in!

Zondag 26 juni, Jeugdtheater, Gouda
Middagvoorstelling: 14:30 uur
Avondvoorstelling: 19:00 uur

Kaartjes reserveren? tickets@irisperformingarts.nl
12,50 euro per persoon
Aan de kassa zijn de kaartjes 15 euro per persoon.

Volgend seizoen 2011-2012 musicaltheater voor jeugd

Vanaf september-oktober 2011 starten de kinderlessen. De locatie en dagen zijn op dit moment nog onbekend. Er wordt druk onderhandeld met een tweetal locaties. In de volgende nieuwsbrief ontvang je meer informatie.

Herhalen, herhalen, eindeloos herhalen

Hoe onthoud je in hemelsnaam heel veel teksten? Zeker voor zo’n musical waar je zowel je teksten voor zang moet onthouden, als ook de teksten voor je monologen en/of dialogen? En dan ook nog al die danspasjes. Dat is best veel. Daar ga ik in het kort antwoord op geven met zelfs wat tips & trucs. Maar eerst even mijn gedachtenkronkels over de afgelopen zaterdagochtendles. http://bit.ly/lGxJGD

Een kijkje achter de schermen: tekstinterpretatie en zangtechniek

De drie mini-workshops die we vandaag hebben gegeven zijn: 1. tekstinterpretatie, 2. zangtechniek en 3. rollen neerzetten. Echt heel boeiend en het hoort bij mijn favoriete lesdeel, want het is altijd zo leuk om in heel korte tijd iemand echt meters te zien maken. Ik vind het heerlijk om per persoon een keuze te maken hoe ik haar (of hem) het beste tot haar (of zijn) recht kan laten komen. Hier zijn technieken voor, maar het is ook een kwestie van aanvoelen. Wat voor de één werkt, werkt niet altijd voor de ander. Dus soms is het even zoeken. Maar hoe dan ook: uiteindelijk werken de technieken en dit vind ik echt heel, heel dankbaar werk om te doen.http://bit.ly/jzSx9j

Maria!

Een opgedofte musicaldiva, een vaderlijk figuur, een plattelandsmeisje dat beroemd wilt worden en een rashomo. Zet ze bij elkaar, voeg hier de nodige humor en spot aan toe en je hebt de ingrediënten voor de musical Maria!. InMaria! wordt er een verhaal verteld aan de hand van bekende musicalnummers vanaf de jaren ’60 tot nu. Maartje (later Maria), gespeeld door Brigitte Heitzer met een fantastisch Limburgs accent, uit het Limburgse Sint Michiel op de Heuvel gaat naar de grote stad met als doel om een ster te worden.Het verhaal is hilarisch, maar ook aangrijpend. Ontzettend goed gebracht. We hebben nog leuk nagepraat met Carolina Mout, één van de hoofdrolspeelsters (de opgedofte musicaldiva) en Jamai Loonman. Jammer dat -ie niet meer draait, anders had ik jullie kunnen aanraden om naar het M-lab te gaan voor Maria!

Spamalot

Barbie op de piano, een bloeddorstig konijn en een ridder die uit de kast komt. Het zijn slechts drie elementen uit de megaflauwe maar geestige musicalSpamalot. De (s)hitmusical is afgekeken van de Britse musical die weer is gebaseerd op de filmMonty Python and the Holy Grail. De titel van de musical verwijst doodleuk naar een zin uit de film: ‘We eat ham and jam and spam a lot’. Spamalot is echter méér dan een bewerking van de film uit de jaren ‘70. Het is een parodie op het musicalgenre, geuit in cliché spel en liedteksten als ‘Het zit in elke show, zo’n hartverscheurend lied, aan ‘t eind ligt sowieso een tongzoen in ‘t verschiet’. De eerste twintig minuten moest ik erg wennen aan deze manier van spelen. Natuurlijk ken ik de humor van Monty Python, maar ik was even vergeten hoe flauw het was. Linda Wagemakers maakte het helemaal goed voor mij. Wat een stem heeft die meid. Een echte stemartiest. Vooral na de pauze vonden Priscilla en ik het steeds leuker worden. Niet de mooiste, leukste, sterkste of meest emotionele musical. Toch leuk voor een zondagmiddag.

Copyright © *|2011|* *|Iris Performing Arts|*, All rights reserved.

Our mailing address is:
info@irisperformingarts.nl

 

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *